Adventure Race

Adventure Race er fart over feltet og adrenalin i kroppen. Her er eventyret i højsædet, og du ved aldrig, hvad der venter om det næste hjørne. Glæd dig til at svinge dig op i cykelsadlen på en mountainbike, kaste dig ombord på en kajak eller navigere rundt i skoven med dine holdkammerater. Undervejs lærer du, hvad det vil sige at være en del af et sammentømret hold, hvor alle skal over målstregen!

Fra mountainbike til bueskydning – Adventure Race

Adventure Race er en kombinationssport. Et race indeholder typisk flere hurtige skift; det ene øjeblik kan du befinde dig i sadlen på din mountainbike, og det næste skal du måske sejle i kajak eller skyde med bue og pil.

Du ved aldrig, hvilke udfordringer, du bliver stillet overfor i dit næste adventure race – og det betyder, du skal være forberedt på alt! I undervisningen får du lov til at afprøve flere forskellige discipliner og træningsformer, der både får pulsen op og det store smil frem.

I undervisningen arbejder vi bl.a. med:

• Mountainbike
  • Kajak
  • Orienteringsløb
  • Bueskydning
  • Træklatring
  • Løbetræning
  • Teambuilding

Du får desuden undervisning i de grundlæggende træningsprincipper, så du lærer noget om energiforbrug og kost – alt sammen noget, du får brug for, når du racer afsted!

Teamspirit og konkurrenceånd på Adventure Race

Der er intet, der kan sammenlignes med rusen ved at deltage i adventure races. Alting foregår i et hæsblæsende tempo, du er på farten i mere end 6 timer, og du skal ikke blot holde pusten oppe og overvinde dine egne grænser – du skal også holde styr på navigationen og have dine holdkammerater med.

Det er helt uforglemmeligt. Derfor deltager vi i forskellige adventure races i løbet af skoleåret, så du oplever sejren, når du krydser målstregen.

Vi afholder bl.a. vores helt eget adventure race, X-race. Her bliver du sendt rundt i vores skønne omgivelser i et heftigt program med over 360 andre efterskoleelever! Desuden deltager vi i DM for efterskoler og flere forskellige DARU-løb, hvor vi kommer rundt i landet og oplever, hvordan de helt professionelle tilrettelægger deres løb.

Del eventyret med dine venner

Med Adventure Race står eventyrene i kø. Og bedst af alt? Du har nogle at dele dine oplevelser med.

For Adventure Race er en holdsport, hvor du og dine holdkammerater hjælper hinanden i mål. Når maven rumler, fingrene fryser, og timerne i skoven bliver lange, er det dine holdkammerater, der får humøret op og motivationen i top. Her er ingen stærkere end det svageste led – og det er kun godt samarbejde og teamspirit, der kan sikre dit hold sejren.

Det bedste år i mit liv – Alexander, elev