Outdoor efterskole

Linjefaget Outdoor indeholder alt det bedste fra nordisk friluftsliv. Her får du både chancen for at udfolde dig fysisk i naturen, lave pandekager over bål og falde i søvn under stjernehimlen.

Du bliver ikke kun fortrolig med naturen, men også med din egen krop – som kan langt mere, end du tror!

Oplev alt det, naturen har at byde på

Outdoor handler først og fremmest om oplevelser. Om at teste sine grænser, gå på opdagelse i naturen og samarbejde som et team. Alle kan være med på linjefaget – blot du har modet til at prøve nye ting af og lyst til at færdes udendørs.

Undervisningen på linjefaget er tilrettelagt efter årstiderne og de oplevelser, naturen har at byde på i forskellige sæsoner. Om sommeren og i foråret hopper vi i vandet og sejler i kano og kajak – og om vinteren dyrker vi vinterbadning og bygger svedhytter.

Glæd dig til at opleve naturen i al slags vejr – og både til vands og på land.

Kan du klare udelivets udfordringer på vores outdoor efterskole i Jylland?

Udelivet er altid i forandring. Med Outdoor oplever du naturen helt tæt på og får lov til at sove under åben himmel – også om vinteren, når det er koldt. Det kræver selvfølgelig kendskab til generelle overlevelsesteknikker og viden om terræn, vind og vejr, træer og dyr.

På linjefaget bliver skoven vores andet hjem. Vi bygger f.eks. shelters og laver mad over bål. Der opstår en helt særlig stemning, når man er ude i det fri og går helt offline.

Heldigvis bliver du ikke helt “Alene i Vildmarken”, for vi klarer altid skærene sammen. Det bliver hyggeligt – og helt uforglemmeligt!